Jobb&Karriär

Jobb&karriär

VAR MED OCH SKAPA STANS JOBBIGASTE MÄSSA!, hette konceptet.
27–28 mars 2018 var det premiär för jobb&karriär, en mötesplats där rätt talang skulle matchas med rätt arbetsplats. Mässan var ett samarbete mellan Svenska Mässan och Göteborgs-Posten, Göteborgs-Posten tog fram kommunikationen och mässan stod för eventplatsen och Svenska Mässans digitala plattform.

Teamet på Göteborgs-Posten stod av en projektledare, en KAMsäljare och mig som AD/Grafisk designer/Copy.

Arbetet inför lanseringen av mässan gjordes i två steg:
Steg 1 – kommunikation för utställare: annonser, banners, rollups, PPT samt folder och prislista som efterlämningsmaterial. Även inbjudningar inför mässan för samtliga utställare/partners. Allt riktat mot utställare.
Hemsidan hade två flikar en för utställare och en för besökare. I varje flik fanns allt material som var intressant för målgruppen.
Steg 2 – kommunikation för besökare. Framförallt annonser och banners samt hemsidan.

Inbjudningar till partners och utställare.

Folder för införsäljning.

Annonseringen om mässan gjordes ett par veckor innan fram till lanseringsdagen, på stortavlor vid mässan och infarter till Göteborg.

Bildspel från mässan.

Bildspel på scenprogrammet.